Godišnji stručni skup DPTKZ
Godišnji stručni skup “Primjeri dobre prakse”, Društva pedagoga tehničke kulture Zagreba, održan je 7. i 8. studenoga 2015. u Donjoj Stubici, Hotel Terme Jezerčica.
Ovogodišnji stručni skup okupio je učiteljice i učitelje tehničke kulture osnovnih škola Grada Zagreba, goste i predavače iz Siska, Slavonskog Broda, Splita, Đakova i Varaždina. Skupu je nazočio i viši savjetnik g. Žarko Bošnjak. Ukupno je sudjelovalo 35 polaznika.
Na svečanom otvorenju i tijekom prvog radnog dana skup su posjetili predsjednica HSPTK gđa. Ana Majić i dopredsjednik HSPTK g. Mato Šimunović. U pozdravnom govoru gđa. Majić pozdravila je sve prisutne i zaželjela uspješan rad, te istaknula važnost sustavnog educiranja učitelje tehničke kulture za primjenu novih tehnologija u nastavi tehničke kulture.
Na stručnom skupu sudjelovao je viši savjetnik za tehničku kulutru g. Žarko Bošnjak, koji je u svojem pozdravnom izlaganju istaknuo kako je izuzetno zadovoljan načinom rada Društva pedagoga tehničke kulture Zagreba, te naglasio da HSPTK i DPTKZ imaju njegovu potpunu podršku u ostvarivanju svojih programskih ciljeva.
Program stručnog skupa sastojao se od plenarnih predavanja, radionica iz elektronike i automatike te seminar iz 3D tehnologije. Na kraju stručnog skupa održan je okrugli stol na kojem su polaznici iznjeli svoja mišljenja i zaključke te ispunili anketu vrednovanja stručnog skupa.
Po završetku stručnog dijela skupa, Društvo je održalo izvanrednu izbornu Skupšinu na kojoj je izabralo jednog člana Upravnog odbora i jednog člana Nadzornog odbora, umjesto dosadašnjih članova koji zbog svojih obiteljskih i zdravstvenih prolema nisu više bili u mogućnosti obavljati zadaće u Društvu.
Cjelovita kurikularna reforma i kreiranje sadržaja kurikuluma predmeta tehničke kulture – viši savjetnik Žarko Bošnjak, voditelj stručne radne skupine za predmetno područje tehničke kulture i Dragan Vlajinić, član stručnog tima za predmetni kurikulum
Polaznici skupa u ovom su predavanju dobili uvid u dionice provedbe cjelovite kurikularne reforme, u način rada stručnih timova te uvid u mogućnosti korištenja online okruženja u oblaku, za stvaranje dokumentata cjelovite kurikularne reforme.
Žarko Bošnjak predstavio je članove stručnih timova koji sudjeluju u stvaranju dokumenata cjelovite kurikularne reforme za tehničko-tehnološko područje i tehničku kuluturu. Također opisao je elemente cjelovite kurikularne reforme, kao i dionice koje su završene te na kjoima stručna skupina za tehničku kulturu trenutno radi. Naglasio je važnost transparentnosti u radu i izradi dokumenata koju omogućuje rad u oblaku.
Detaljnjiji prikaz rada stručnog tima za predmetni kurikulum tehničke kulture predstavio je g. Dragan Vlajinić, koji je jedan od članova tima. U svojem izlaganju predstavio je domene tehničke kulture koje su predložene u dokumentu, opisao načine izrade ishoda poučavanja i razine ostvarenja istih.
Po završetku predavanja g. Bošnjak i g. Vlajinić odgovarali su na pitanja polaznika,kroz koje je bio vidiljiv izraziti interes za temu. Predavači su podsjetili polaznke da će se svi izrađeni dokumenti biti na javnoj raspravi.
Sudjelovanje robotičara na svjetskim natjecanjima – Ivica Kolarić, Jelka Hrnjić
Ivica Kolarić i gđa. Jekla Hrnjić predstavili su aktivnosti i rezultate natjecanja mladih robotičara na svjetskom natjecanju robotičara u Kini i na natjecanju robotičara u Australiji.
U zanimljivom i zabavnom prikazu polaznici su dobili informacije o načinima pripremanja ekipa, potrebnoj opremi, vrstama natjecanja i doživljajima ekipe Hrvatske na svjetskom natjecanju u Kini i u Australiji. Posebnu pozornost privukla je roboAlka te su polaznici pozvani da prijave ekipe na 1.kolo Robocup Junior u Zagrebu,koje će se održati 5.12. u OŠ Mate Lovraka.
Automatika – Josip Jurić, Petar Dobrić
Radionicu iz automatike pripremili su g. Josip Juriš i g. Petar Dobrić. Polaznici su vježbe provodili na kompletima Arduina koje je Društvo nabavilo. Po završetku radionice polaznici su mogli posuditi komplete za rad s učenicima u svojim školama.
Radionica se sastojala od niza vježbi za početnike: prikaz sklopa, sastavljanje sklopa, izrada programa, provjera funkcionalnosti rada sklopa te ispravljanje. Vježbe su koncipirane od jednostavnijih prema složenijima a rad je u potpunosti prilagođen brzini rada polaznika. Polaznici su dobili odgovore na sva svoja pitanja, kroz prakični rad usvojili nove vještine i znanja iz područja automatike, te izrazili želju za daljnjim usavršavanjem u ovom području.
3D ispis: tehnologija 3D ispisa i mogućnost nabavke opreme – Damir Ereš, Leon Zakanji
Kao zasebni modul stručnog skupa održana je radionica 3D ispisa, na kojoj su g. Damir Ereš i g. Leon Zakanji pripremili 3D pisač, materijale i primjerke modela ispisanih 3D pisačem.
U uvodom dijelu polaznici su dobili osnovne informacije o tehnologiji 3D ispisa, načinima i mogućnostima nabavke pisača, cijenama i materijalima koji su potrebni.
U praktičnom dijelu polaznici su na računalima uvježbavali korištenje programa za modeliranje, te samostalno izradili privjesak na 3D pisaču.
Evaluacija stručnog skupa:
Pripremanje za izradu IOOP-a u nastavi tehničke kulture – Sanja Kovačević
U uvodu u predavanje gđa. Sanja Kovačević upoznala je polaznike skupa s Pravilnikom o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju, te osobitostima učenika s teškoćama. Iako se u pojedinim školama od učitelja tehničke kulture ne zahtjeva da izrađuju program IOOP-a za te učenike, naglasila je važnost pripremanja učitelja i diferenciranja nastavnih metoda i oblika rada za svaki tip poteškoće koju učenici imaju.
Kroz predavanje polaznici su dobili osnovne smjernice o etapama pripremanja za rad s učencima s poteškoćama i to o načinima izrade početne procjene učenika, izradi plana/programa bilipodrške te izradi elemenata poticajnog vrednovanja i ocjenjivanja učeničkih postignuća. Tijekom predavanja nekoliko puta naglašena je važnost suradnje učitelja sa stručnom službom škole (pedagog, psiholog, edukator/rehabilitator).
U završnom dijelu polaznici su dobili preporuku za korištenje stručne literature kao i drugih izvora, koji im mogu pomoći u realizaciji nastave tehičke kulture s učenicima s poteškoćama.
Modelarska liga – organizacija i provedba – Petar Dobrić, Đula Nađ
Tajnik Društva g. Petar Dobrić i dopredsjednik Društva g. Đula Nađ obavijestili su polaznike o provedbi Modelarske lige grada Zagreba u 2015./2016.. U cilju poticanja modelarstva po školama dogovoreno je da će se 1. I 2. Kolo održati u OŠ Vrbani i OŠ F.K.Frankopana. Sastavljen je i vremenik natjecanja koji je usklađen sa vremenikom 58. Natjecanja mladih tehničkara. Također, dogovorena je procedura za posudbu strojeva učiteljima i da će se ekipe na prva dva kola natjecati s vlasitim strojevima i opremom.
Plan rada i aktivnosti DPTKZ u 2016. – Sanja Kovačević
Predsjednica Društva gđa. Sanja Kovačević upoznala je polaznike s izradom plana i programa aktivnosti Društva za 2016. Godinu. Programi će u potpunosti pokrivati interese članova Društva i temeljit će se na daljnoj suradnji s voditeljicama županijskih stručnih vijeća, suradnji s HZTK i ZZTK, te drugim udrugama i savezima s kojima Društvo ostvaruje zajedničke porgramske interese.
Najavila je dovršetak programskih aktivnosti za 2015.: radionica iz strojarskih konstrukcija za učitelje i mentore, kao priprema za 58. Natjecanje mladih tehničara, radionica iz modelarstva kako priprema mentora za aktivnosti u modelarstvu u surdanji s voditeljicama ŽSV-a, radionicu automatike kao pripremu za natjecanja u području automatike.
Na kraju izlaganja Predsjednica je pozvala polaznike da se aktivno uključe u rad Društva svojim prijedlozima za radionice, predavanja i drugo stručno usavaršavanje. Također je pozvala polaznike da pripreme prezentaciju vlastitih primjere iz prakse kojima Društvo želi potaknuti razmjenu ideja, odgojno-obrazovnih rješenja i oblika rada u nastavi tehničke kulture.
Praktične vježbe iz elektrotehnike za 7. i 8. razred – Đula Nađ, Dragan Stanojević, Svjetlana Seljanec Savković, Dragan Vlajinić
Radionica iz elektrotehnike temeljila se na konceptu izrade praktičnih zadataka koji se nalaze u radnim materijalima za učenike u 7. I 8. Razredu. Ideja tima voditelja temeljila se na važnosti da svaki učitelj samostalno izradi vježbe iz radnih materijala za učenike, kako bi se u potpunosti upoznali s izradom,mogućim problemima pri izradi i načinima rješavanja poteškoće pri radu s učenicima.
U tijeku radionice voditelji su u potpunosti individualizirali praktični rad učitelja, te su tako polaznici samostalno izabrali vježbu koju su izrađivali, izradili zadatak, dobili odgovore na svoja pitanja, pronašli rješenja za poteškoće na koje su naišli pri radu te razmijenili iskustva iz vlastite prakse.