U programu stručnog skupa:
– održano je 9 predavanja iz nastavnog i izvan nastavnog rada
– provedene su 4 praktične radionice s primjerima zadatka za natjecanja mladih tehničara i vježbi za nastavu Tehničke kulture
Trajanje: 12 sati
Broj sudionika:
– ukupno sudionika 34
– predavača i voditelja radionica 14
– gosti 5
Godišnji stručni skup “Primjeri dobre prakse 2024″ – DPTKZ
Stručno-metodički skup za članove DPTK Zagreba ove godine održan je 16. i 17. studenog 2024. u Hotelu Matija Gubec u Stubičkim Toplicama.
Naglasak ovogodišnjih predavanja i radionica je na stručnom usavršavanju s ciljem pripremanja učenika za natjecanja mladih tehničara, modelarsku ligu, vođenje izvannastavnih tehničkih aktivnosti.
PROGRAM_Primjeri dobre praske DPTKZ 2024 – ažurirano 11.11.2024.
Analiza 66. Državnog NMT
Darko Miloknoja
OŠ Cvjetno Naselje
Opis: prikaz rezultata istraživanja o rezultatima 66. Državnog NMT, održanog u Segetu Donjem, od 3. – 6. lipnja 2024..
Natjecanja u osnovnoj školi
Branko Stantić
OŠ “Matija Gubec”, Tavankut, Republika Srbija
Opis: prikaz natjecanja u tehničkoj kulturi koja se provode u Republici Srbiji, kao primjer iz prakse za rad s darovitim mladih tehničarima.
Zašto je E-otpad opasan?
Karolina Bartulović
OŠ Rapska
Opis: U prezentaciji je dat naglasak da je na E – otpad najbrže rastući oblik otpada: načini zbrinjavanja E-otpada, vrijednost sirovina u E-otpadu, opasni elementi u E-otpada, crna trgovina E-otpadom, zbrinjavanje baterija.
Izrada modela periskopa – radionica
Igor Naglić, OŠ Ivana Meštrovića i
Marijana Buti, OŠ Brezovica
Opis: Izrada jednostavnog modela periskopa. Ideja za dodatni rad s učenicima, vježbu tehničkog crtanja te vježbu urednosti i preciznosti pri izradi tehničkih tvorevina.
Memory igra – radionica
Svjetlana Seljanec Savković, OŠ Jure Kaštelana i
Valentina Dijačić, OŠ Retkovec
Opis: Na radionici će učitelji izraditi podlogu i drvene figurice za memory igru pomoću nastavka za tokarenje stroja Unimat basic 1.
Međupredmetna suradanja u školi
Terezija Šestak
OŠ Većeslava Holjevca
Opis: Suradnja učiteljica iz matematike i tehničke kulture na ostvarivanju ishoda domene Dizajniranje i dokumentiranje u 7. razredima.
Suradnja učiteljica iz matematike i tehničke kulture na ostvarivanju ishoda domene Dizajniranje i dokumentiranje u 7. razredima.
STEM u Singapuru
Maja Mačinko
OŠ Ivana Cankara, Zagreb
Opis: online predavanje iz Bankoka, s kratkim prikazom dojmova o provedbi STEM aktivnosti za djecu i mlade u Singapuru.
Erasmus+ – individualne mogućnosti za učitelje
Irena Lovrenčić
OŠ Marina Držića
Opis: Prezentacija rezultata sudjelovanja u projektima Erasmus+ i individualnih mogućnosti profesionalnog razvoja učitelja.
Erasmus+ individualne mogućnosti za učitelje_Irena Lovrenčić
Strujni krug: prikaz logičkog sklopa ILI (OR) – radionica
Andrea Eberling Brkljačić
OŠ Tituša Brezovačkog
Opis: Izrada praktičnog rada sa školske razine 66. NMT. Radionica je zamišljena kao poticaj kolegama koji prethodnih godina nisu prijavljivali učenike u kategoriji Elektrotehnika, da dobiju uvid u zadatke, način rješavanja, te da se aktivnije uključe u pripremanje učenika za natjecanje u elektrotehnici. Zadatak je napraviti strujni krug koji vrlo slikovito prikazuje načelo rada logičkog sklopa ILI (OR).
Logički/elektronički sklopovi u kurikulu Tehničke kulture i Informatike
Petar Dobrić
OŠ Julija Klovića
Opis: Projekt izrade nastavnog pomagala za provođenje kurikula nastave Tehničke kulture i Informatike u 8. razredu i usvajanje ishoda.
Nematirijalna kulturna baština kroz radionice tehničke kulture
OŠ “Emilija Ostojić”, Požega, Republika Srbija
Usporedba temperatura postignutih u solarnim kuhalima
Maris Miloš
OŠ Mladost, OŠ D. Savio
Opis: Prikaz vrednovanja i provedbe ispitivanja temperature u praktičnom zadatku izrade solarnog kuhala s učenicima 7. razreda i drugi primjeri primjene Micro:bita u nastavi i izvannastavnim aktivnostima tehničke kulture.
Usporedba temperatura postignutih u solarnim kuhalima_Maris Miloš
Bravarska radna površina – radionica
Darko Miloknoja
OŠ Cvjetno naselje
Opis: U načelu jako jednostavna tehnička tvorevina sastavljena tek od dvije pozicije. Ta jednostavnost zavarala je i naše učenike koji nisu uspjeli napraviti tu tvorevinu u skladu s uputama na županijskom natjecanju. Zašto ?
Pred njima su se stvorili problemi, koje ćemo mi kroz našu radionicu riješiti.