U programu stručnog skupa:
– održano je 9 predavanja iz nastavnog i izvan nastavnog rada
– provedene su 4 praktične radionice s primjerima zadatka za natjecanja mladih tehničara i vježbi za nastavu Tehničke kulture

Trajanje: 12 sati
Broj sudionika:
– ukupno sudionika 34
– predavača i voditelja radionica 14
– gosti 5

Godišnji stručni skup “Primjeri dobre prakse 2024″ – DPTKZ

Stručno-metodički skup za članove DPTK Zagreba ove godine održan je 16. i 17. studenog 2024. u Hotelu Matija Gubec u Stubičkim Toplicama.

Naglasak ovogodišnjih predavanja i radionica je na stručnom usavršavanju s ciljem pripremanja učenika za natjecanja mladih tehničara, modelarsku ligu, vođenje izvannastavnih tehničkih aktivnosti.

PROGRAM_Primjeri dobre praske DPTKZ 2024 – ažurirano 11.11.2024.

Analiza 66. Državnog NMT

Darko Miloknoja
OŠ Cvjetno Naselje

Opis: prikaz rezultata istraživanja o rezultatima 66. Državnog NMT, održanog u Segetu Donjem, od 3. – 6. lipnja 2024..

Analiza 66 državnog NMT_Darko Miloknoja

Natjecanja u osnovnoj školi

Branko Stantić
OŠ “Matija Gubec”, Tavankut, Republika Srbija

Opis: prikaz natjecanja u tehničkoj kulturi koja se provode u Republici Srbiji, kao primjer iz prakse za rad s darovitim mladih tehničarima.

Natjecanja i smotre u osnovnim školama_Branko Stantić

Zašto je E-otpad opasan?

Karolina Bartulović
OŠ Rapska

Opis: U prezentaciji je dat naglasak da je na E – otpad najbrže rastući oblik otpada: načini zbrinjavanja E-otpada, vrijednost sirovina u E-otpadu, opasni elementi u E-otpada, crna trgovina E-otpadom, zbrinjavanje baterija.

Zašto je eOtpad opasan_Karolina Bartulović

Izrada modela periskopa – radionica

Igor Naglić, OŠ Ivana Meštrovića i
Marijana Buti, OŠ Brezovica

Opis: Izrada jednostavnog modela periskopa. Ideja za dodatni rad s učenicima, vježbu tehničkog crtanja te vježbu urednosti i preciznosti pri izradi tehničkih tvorevina.

Model periskopa_ INaglic i MButi

Memory igra – radionica

Svjetlana Seljanec Savković, OŠ Jure Kaštelana i
Valentina Dijačić, OŠ Retkovec

Opis: Na radionici će učitelji izraditi podlogu i drvene figurice za memory igru pomoću nastavka za tokarenje stroja Unimat basic 1.

Memory igra_SSSavković i VDijačić

Međupredmetna suradanja u školi

Terezija Šestak
OŠ Većeslava Holjevca

Opis: Suradnja učiteljica iz matematike i tehničke kulture na ostvarivanju ishoda domene Dizajniranje i dokumentiranje u 7. razredima.

Suradnja učiteljica iz matematike i tehničke kulture na ostvarivanju ishoda domene Dizajniranje i dokumentiranje u 7. razredima.

Međupredmetna suradnja_Terezija Šestak

STEM u Singapuru

Maja Mačinko
OŠ Ivana Cankara, Zagreb

Opis: online predavanje iz Bankoka, s kratkim prikazom dojmova o provedbi STEM aktivnosti za djecu i mlade u Singapuru.

Erasmus+ – individualne mogućnosti za učitelje

Irena Lovrenčić
OŠ Marina Držića

Opis: Prezentacija rezultata sudjelovanja u projektima Erasmus+ i individualnih mogućnosti profesionalnog razvoja učitelja.

Erasmus+ individualne mogućnosti za učitelje_Irena Lovrenčić

Strujni krug: prikaz logičkog sklopa ILI (OR) – radionica

Andrea Eberling Brkljačić
OŠ Tituša Brezovačkog

Opis: Izrada praktičnog rada sa školske razine 66. NMT. Radionica je zamišljena kao poticaj kolegama koji prethodnih godina nisu prijavljivali učenike u kategoriji Elektrotehnika, da dobiju uvid u zadatke, način rješavanja, te da se aktivnije uključe u pripremanje učenika za natjecanje u elektrotehnici. Zadatak  je napraviti strujni krug koji vrlo slikovito prikazuje načelo rada logičkog sklopa ILI (OR).

Strujni krug_prikaz logičkog sklopa ILI_AEBrkljacic

Logički/elektronički sklopovi u kurikulu Tehničke kulture i Informatike

Petar Dobrić
OŠ Julija Klovića

Opis: Projekt izrade nastavnog pomagala za provođenje kurikula nastave Tehničke kulture i Informatike u 8. razredu i usvajanje ishoda.

Logički (elektronički) sklopovi u kurikulu TK i INF_PDobric

Nematirijalna kulturna baština kroz radionice tehničke kulture

Mirjana Vasilijević
OŠ “Emilija Ostojić”, Požega, Republika Srbija
Opis: prezentacija radionica tehničke kulture/tehnike i tehnologije s ciljem podizanja svijesti o značaju nematerijalnog kulturnog nasljeđa svake zemlje.

Usporedba temperatura postignutih u solarnim kuhalima

Maris Miloš
OŠ Mladost, OŠ D. Savio

Opis: Prikaz vrednovanja i provedbe ispitivanja temperature u praktičnom zadatku izrade solarnog kuhala s učenicima 7. razreda i  drugi primjeri primjene Micro:bita u nastavi i izvannastavnim aktivnostima tehničke kulture.

Usporedba temperatura postignutih u solarnim kuhalima_Maris Miloš

Bravarska radna površina – radionica

Darko Miloknoja
OŠ Cvjetno naselje

Opis: U načelu jako jednostavna tehnička tvorevina sastavljena tek od dvije pozicije. Ta jednostavnost zavarala je i naše učenike koji nisu uspjeli napraviti tu tvorevinu u skladu s uputama na županijskom natjecanju. Zašto ?
Pred njima su se stvorili problemi, koje ćemo mi kroz našu radionicu riješiti.

Bravarska radna povrsina_DMiloknoja